Úvod Ostatné Best Global Brands 2019: Pozrite sa, ktoré technologické a elektronické značky sú...

Best Global Brands 2019: Pozrite sa, ktoré technologické a elektronické značky sú momentálne najviac cenené

55
Interbrand: Best Global Brands Foto: Interbrand (fcb)

Rebríček Best Global Brands, zostavovaný spoločnosťou Interbrand ukazuje, že ešte stále medzi najsilnejšími značkami výrazne dominujú technologické spoločnosti a automobilky.

Rebríček najhodnotnejších značiek Best Global Brands zostavuje Interbrand už viac ako jednu dekádu, takže nesporne má svoju výpovednú hodnotu. A ako vlastne vzniká? Kritérií je relatívne veľa.

Jedným z najdôležitejších je prirodzene schopnosť značky prinášať investorom zisk. Ďalej tam patrí jej kredibilita a sila. Inak povedané – nakoľko práve značka ovplyvní spotrebiteľov pri výbere konkrétneho produktu a nakoľko si daná značka môže dovoliť svoje produkty prezentovať z hľadiska kvality a spoľahlivosti ako nadštandardné.

Pozrime sa najprv na rebríček Best Global Brands ako taký. Zaujímavé je, že z desiatich najlepších značiek sú na prvých štyroch miestach technologické spoločnosti. A ak k technologickým spoločnostiam pridružíme aj automobilky (7. miesto Toyota, 8. miesto Mercedes), tak v prvej desiatke najhodnotnejších značiek obsadia sedem miest. Popri nich sa z iných sektorov do TOP10 dostali len Coca-Cola (5. miesto), McDonald’s (9. miesto) a Disney (10. miesto).

A za prvou desiatkou nasleduje opäť nasleduje päť spoločností, ktoré možno zaradiť k technologickým a automobilovým. Od 11- do 15. miesta sú to (v tomto poradí): BMW, IBM, Intel, Facebook a Cisco.

Takto vyzerá 10 najhodnotnejších technologických spoločností (značiek) v prvej stovke rebríčku Interbrands. Číslo na začiatku určuje ich poradie v celkovom rebríčku najhodnotnejších globálnych značiek.

Interbrand – Best Global Brands: najhodnotnejšie technologické značky (Zdroj: Interbrand)

Takto vyzerá 7 najhodnotnejších elektronických spoločností (značiek) v prvej stovke rebríčku Interbrands, desať sa ich tam totiž nevošlo. Číslo na začiatku určuje ich poradie v celkovom rebríčku najhodnotnejších globálnych značiek.

Interbrand – najhodnotnejšie elektronické značky.