Po novom môžu zákazníci uhradiť poštové poukazy, ePoukazy, SIPO či faktúry s PAY by square kódom aj cez BalíkoBox.
Výhodou BalíkoBoxov je práve ich nonstop dostupnosť a s rozšírenou funkcionalitou sa postupne stávajú rýchlym, jednoduchým a hlavne flexibilným riešením aj pre zaneprázdnených klientov.
BalíkoBox funguje tak, že klient si v ponuke služieb BalíkoBoxu vyberie, či chce podať alebo vyzdvihnúť zásielku, či chce zaplatiť poštový poukaz, SIPO prípadne ePoukaz alebo faktúru s PAY by square kódom. Ak chce uskutočniť platobné transakcie, naskenuje platobný doklad, doplní podľa zadania potrebné údaje, skontroluje, zaplatí kartou a zoberie potvrdenku.
Ak si klient zvolí BalíkoBox na doručenie zásielky, dostane na svoje mobilné číslo SMS s informáciami hneď po tom, ako poštový doručovateľ vloží balík do schránky. V SMS sa dozvie, v ktorom BalíkoBoxe sa zásielka nachádza, aké sú lehoty na vyzdvihnutie a kód na otvorenie schránky. Ak má klient stiahnutú mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, dostane informáciu o zásielke aj tam.
V prípade balíka na dobierku dostane aj informáciu o sume, ktorú je potrebné zaplatiť platobnou kartou. Zákazník má na vyzdvihnutie balíka tri kalendárne dni. Ak si adresát nevyberie svoj balík, putuje na pobočku pošty. Aj o tom dostane adresát SMS informáciu. Balík potom počká na pošte ďalších 18 dní. Rovnako sa adresát môže rozhodnúť v doručovaní balíka, že mu bude lepšie vyhovovať BalíkoBOX ako pobočka pošty alebo poštový kuriér a môže si ju ľahko presmerovať. Vyzdvihnutie alebo podanie zásielky je tak jednoduchšie, rýchle a maximálne efektívne.
BalíkoBoxy sú umiestnené v Bratilave, vo všetkých krajských mestách a v 25 okresných mestách. Zoznam terminálov a ďalšie podrobnosti sú uvedené na webovej stránke www.posta.sk/balikobox ako aj v mobilnej aplikácii Slovenskej pošty, kde sa v priečinku „Pošty“ cez filter „iba BalíkoBoxy“ zobrazí užívateľovi presný zoznam všetkých terminálov.