Úvod Ostatné Facebook mení logo. Vraj chce, aby ľudia vedeli, že mu patrí Instagram...

Facebook mení logo. Vraj chce, aby ľudia vedeli, že mu patrí Instagram aj WhatsApp

37
Facebook mení typografiu.

Niektorí za touto iniciatívou Facebooku vidia jeho úsilie o potlačenie zbytkov autonómie, ktorú mali  WhatsApp a Instgram a zároveň snahu o vytvorenie jednotnej platformy, na ktorej by fungovali Facebook Messenger, WhatsApp a Instagram Direct centralizovaným spôsobom takmer ako jedna služba.

Facebook včera predstavil novú typografiu vlastného názvu. Zmeny sú viditeľné na prvý pohľad. Využitý je nový font, všetky písmená sú veľké a zmenila sa aj farebná škála, ktorá zdôrazňuje fialový gradient Instagramu a zelený odtieň, používaný aplikáciou WhatsApp. A vraj už čoskoro sa výrazných dizajnových zmien má dočkať aj webová stránka Facebooku.

Takto vyzerá nové logo Facebooku.

Ďalšie zmeny sa týkajú Instagramu. Na prihlasovacej stránke a aj v jeho nastaveniach sa po novom objaví výrazné logo s nápisom  – From Facebook  (od Facebooku). Ukazuje to aj nasledujúce obrázky.

Instagram – prihlasovacia stránka.

Facebook tieto aktivity odôvodňuje potrebou zdôrazniť vlastný ekosystém. Nedávny prieskum totiž ukázal, že len necelá tretina  oslovených Američanov dokázala vymenovať aspoň dve ďalšie služby, patriace Facebooku.

Ľudia by podľa jeho predstaviteľov mali vedieť, ktoré spoločnosti vyvinuli služby, ktoré používajú. Medzi najdôležitejšie okrem  Facebooku a Messengeru patria práve Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal a Calibra. Pri niektorých vývojárske tímy už dlhšie spolupracujú.

WhatsApp – posilnenie odkazov na Facebook v rozhraní aplikácie.

Práve to ale niektorým analytikom prekáža.  Za touto snahou Facebooku vidia totiž tendeciu k vytvoreniu silne centralizovaného systému, v ktorom by Facebook Messenger, WhatsApp a Instagram Direct fungovali na spoločnej šifrovanej platforme a v priebehu komunikácie by mohli prechádzať voľne medzi týmito službami.

Čítajte viac: Dobrá alebo zlá správa? Facebook zvažuje odstránenie počítadla lajkov

V prospech tejto teórie hovoria aj personálne zmeny vo vedení Instagramu aj WhatsApp, ktoré sa pôvodne tešili pomerne veľkej dávke autonómie. Prišli do nich relatívne nedávno ľudia „verní“ a lojálni Facebooku, k akým patria napríklad Adam Mosseri a Will Cathcart.