Úvod Aplikácie, softvér a služby Hudobná služba Spotify výrazne zvýšila počet užívateľov, no aj svoju stratu

Hudobná služba Spotify výrazne zvýšila počet užívateľov, no aj svoju stratu

21
spotify
Spotify si pochvaľuje aj investície do podcastov.

Spotify je s výrazným náskokom najpopulárnejšia hudobná streamovacia služba na svete. Globálne má na trhu viac než tretinový podiel, až s výrazným odstupom za ňou sú Apple Music a Amazon.

To, že je Spotify najväčšia, neznamená, že sa jej dobre darí aj po finančnej stránke.  Podľa práve zverejnených údajov totiž v uplynulom roku výrazne prehĺbila svoju stratu v dôsledku vysokých investícií do technologického vývoja a aj marketingu.

V praxi tieto investície prispeli k prehĺbeniu čistej straty za rok 2019 v medziročnom porovnaní na viac ako dvojnásobok. V reči čísiel to značí, že jej minuloročná strata bola 186 miliónov eur, zatiaľčo v roku v roku 2018 to bolo „len“ 78 miliónov eur. Celkové tržby spoločnosti pritom vzrástli o 28 percent na 6,7 miliardy eur. Jej predstavitelia navyše vyhlásili, že aj rok 2020 bude pre nich „investičným“. Uvidíme, ako sa k tomu postavia investori.

Najsilnejšie hudobné streamovacie služby z hľadiska počtu užívateľov podľa dát od spoločnosti Statista:

Spotify
Spotify je bezkonkurenčne najpopulárnejšia stramovacia služba.

Tí však nemusia byť zatiaľ nervózni, pretože investície prinášajú aj svoje ovocie. Počet užívateľov – a aj predplatiteľov – výrazne stúpa.  Môžeme to aj upresniť – služba mala na konci minulého roka 271 miliónov aktívnych užívateľov, čo je o 31 percent viac ako v predchádzajúcom roku. A počet platiacich užívateľov vzrástol medziročne približne rovnakým tempom –  o 29 percent, čo znamená, že ich bolo 124 miliónov. Spotify výrazne rozšíril ponuku podcastov, ktoré sa tešia značnému záujmu – počet tzv. streamovaných hodín stúpol medziročne približne o 200 %.

Čítajte viac: Platne sú v kurze – V tržbách už možno čoskoro prekonajú CD-čka

Predstavitelia spoločnosti predpokladajú, že rast užívateľov bude výrazne rásť aj v tomto roku, no napriek tomu očakávajú v roku 2020 prevádzkovú stratu v rozpätí od 150 do 250 miliónov eur.    Na konci tohto roku by vak podľa ich odhadov  mala mať 328 až 348 miliónov aktívnych užívateľov, čo znamená nárast minimálne o 50 miliónov.