Úvod Aplikácie, softvér a služby O2, 4ka, Orange a Telekom: Pozrite sa, koľko sme počas Štedrého dňa...

O2, 4ka, Orange a Telekom: Pozrite sa, koľko sme počas Štedrého dňa dátovali, telefonovali a posielali správ

188
mobilný operátor
Na Štedrý deň už niekoľko rokov klesá počet hovorov a stúpa objem prenesených dát. Foto: Freestock.org/Pexels

Najviac SMS správ poslali zákazníci Orange, najviac telefonovali zákazníci Telekomu, najviac mobilných dát bolo prenesených večer medzi desiatou a jedenástou hodinou.

Štatistiky O2:

Na Štedrý deň poslali zákazníci O2 svojim známym takmer 7,7 milióna SMS a vyše 450 tisíc MMS správ. Operátor okrem toho poskytol viac ako 3,8 milióna hovorov. To pre predstavu pri počte 2,1 mil. zákazníkov operátora znamená, že každý zákazník počas Štedrého dňa by v priemere poslal takmer 4 SMS správy a zavolal alebo prijal hovor približne 2 krát. Trend nárastu využívania dátovej siete sa potvrdil aj tento rok a opäť sa takmer zdvojnásobil. Celková dátová prevádzka v mobilnej sieti O2 vzrástla až o 85%, v samotnej rýchlej 4G sieti až o 91%.

Z vianočných štatistík operátora O2 ďalej vyplýva, že zákazníci telefonovali najmä dopoludnia (najrušnejšia hodina bola medzi 10:00 a 11:00 , keď sa uskutočnilo vyše 434 tisíc hovorov). Textové SMS a obrazové MMS správy si zvyknú posielať hneď v popoludňajšom čase najčastejšie medzi 13:00 a 14:00 (najzaťaženejšia hodina, 709 tisíc SMS a takmer 44 tisíc MMS správ). A aby sme nezabudli na dáta. Celkovo zákazníci O2 preniesli takmer 277 TB dát, z toho absolútnu väčšinu (272 TB) v 4G sieti.

Operátor 4ka:

A ako to vyzeralo počas štedrého dňa u operátora 4ka? Oproti minulému roku, keď Štvorkári preniesli viac ako 61 TB dát, tieto sviatky stúpla spotreba až na 80,2 TB. To predstavuje medziročný nárast dát prenesených počas Štedrého dňa o 31,4%. Počet hovorov na Štedrý deň v porovnaní s minulým rokom stúpol o 22,3 percent. Priemerná dĺžka vianočného hovoru predstavovala 123 sekúnd pri odchádzajúcom hovore a 149 sekúnd pri prijatom horore.

„Najviac hovorov uskutočnili naši zákazníci na Štedrý deň dopoludnia medzi 11:00 a 12:00. Poobede a večer už počet hovorov klesal a viac zákazníkov dátovalo a SMS-kovalo. Najväčší útlm oproti obvyklej celoročnej prevádzke v našej sieti sme zaznamenali medzi 18:00 a 19:00 podvečer,“ opísal sviatočnú prevádzku 4ky jej technický riaditeľ Patrik Kollaroci.

Operátor Orange:

Pokiaľ ide o Orange, tak v jeho sieti zákazníci preniesli takmer 211 TB dát, z toho viac než 91 percent v 4G sieti. Z hľadiska dát bola najrušnejšou hodina od 22:00 do 23:00. Najviac SMS správ – 847 tisíc –  bolo odoslaných medzi 13:00 a 14:00, celkovo ich bolo poslaných približne 8,9 milióna. Rovnaká hodina bola najrušnejšia aj z hľadiska MMS správ.

A napokon hovory: Zákazníci Orangeu uskutočnili takmer 6 miliónov hovorov, takmer rovnomerne rozdelených medzi prichádzajúce a odchádzajúce. Najviac, vyše 706 tisíc, sa uskutočnilo medzi 10:00 a 11:00.

Operátor Telekom:

Zákazníci Telekomu poslali počas 24. decembra 7,8 milióna SMS. V porovnaní so štandardným dňom ide o viac ako štvornásobok. Najviac SMS správ sa poslalo medzi 12. a 13. hodinou (730 927).

Pokiaľ ide o hovory, tak zákazníci Telekomu uskutočnili 6,3 milióna hovorov, rovnomerne rozdelených medzi prichádzajúce a odchádzajúce. A napokon dáta – v medziročnom porovnaní bol pri Štedrom dni nárast zhruba na dvojnásobok, a to na 126 TB za 24 hodín. Najvyťaženejšia hodina z hľadiska dátových prenosov bola medzi 21:00 a 22:00.