Úvod Aplikácie, softvér a služby Objem hovorov cez Viber stúpol počas pandémie štvornásobne

Objem hovorov cez Viber stúpol počas pandémie štvornásobne

13

Rakuten Viber, jedna z popredných komunikačných platforiem na svete, navýšila svoju kapacitu pre kľúčové služby a vytvorila niekoľko iniciatív s cieľom posilniť súdržnosť ľudí a udržať ich psychickú pohodu v dobe globálnej pandémie COVID-19.

V posledných týždňoch zaznamenala aplikácia Viber nárast aktivity jej používateľov v rámci celej platformy. Najpopulárnejšími nástrojmi sú v súčasnosti tie komunikačné, predovšetkým skupinové správy a hovory. Skupinových správ bolo v porovnaní s posledným týždňom v januári poslaných o 134% viac. Počet prijatých skupinových hovorov sa v prípade priemerného používateľa navýšil v posledných dvoch týždňoch až o 370%. Priemerná angažovanosť v komunitách vzrástla o 78% a to v súvislosti s projektmi, akými je napríklad aktuálne spravodajstvo denníka Washington Post. Prispievajú k tomu aj ďalšie iniciatívy, ktoré vznikli s cieľom šíriť užitočné informácie medzi užívateľmi Viber v čase, keď sú osobné kontakty obmedzené na minimum.

Od vypuknutia pandémie ochorenia COVID-19 došlo v priebehu marca k navýšeniu počtu denných aktívnych používateľov o 18%. Každý deň sa do aplikácie registruje o 25% viac nových používateľov ako v poslednom januárovom týždni. Dĺžka hovorov sa pretiahla o 35% a ľudia si medzi sebou posielajú o 75% viac videí.

viber

 

Na situáciu Rakuten Viber zareagoval viacerými zmenami v aplikácii. Zvýšil sa počet účastníkov skupinových hovorov z piatich osôb na dvadsať osôb. Aplikácia dokáže rozposielať správy o dôležitosti nasledovať zdravotné odporúčania niekoľkých miliónom užívateľov Viber v 22 jazykoch. Veľkou novinkou je spustenie chatbota, ktorý vznikol v spolupráci s WHO. Jeho cieľom je oddeliť fakty o koronavíruse od dezinformácií. Viber tiež s rovnakým cieľom spolupracuje s Unicef U-Reports, aby mohol zasielať novinky a informácie v reálnom čase vo viacerých jazykoch.

Viber vytvoril aj oficiálne komunity pre šírenie oficiálnych informácií o COVID-19 spolu s relevantnými inštitúciami v 12 krajinách. Užívatelia tak môžu dostávať oficiálne a dôveryhodné informácie o pandémii a relevantných opatreniach. S cieľom zabaviť používateľa vznikla aj samolepková kampaň Ostaňte doma.

Zdroj: TS Rakuten