Úvod Quanta SMART Online nakupovanie ako diagnóza, boj proti deepfake a strata súkromia: 10 predpovedí...

Online nakupovanie ako diagnóza, boj proti deepfake a strata súkromia: 10 predpovedí agentúry Gartner pre najbližšie roky

35
predpovede
Technológie budú meniť nielen naše životy, ale aj hodnoty. Foto: Georg Altmann, Pixabay

Technológie od umelej inteligencie po kryptomenu a online nakupovanie menia nielen spôsob, akým žijeme a naše hodnoty, ale nanovo definujú aj podstatu toho,  čo nás robí ľuďmi a odlišuje od strojov.  Pozrite si 10 najdôležitejších predpovedí agentúry Gartner pre najbližšie roky.

1. Firemné pravidlá sa uvoľnia nielen v smere možnosti používať v práci vlastné zariadenia, ale aj vlastné technologické vylepšenia

Do roku 2023 rozšíri 30% IT organizácií svoje BYOD (Bring Your Own Device) pravidlá o tzv. BYOE (Bring Your Own enhacement), aby podporili snahu zamestnancov rozširovať svoje schopnosti na pracovisku. Uvoľní sa napríklad priestor pre využívanie nositeľnej elektroniky a rozšírenej reality na pracoviskách.

2. Ľuďom s telesným postihnutím sa rozšíria pracovné možnosti

Do roku 2023 sa trojnásobne zvýši pracovná uplatniteľnosť ľudí s postihnutím – vďaka umelej inteligencii, robotom a novým technológiám, ktoré znížia prekážky pre ich zamestnávanie.

3. Online nakupovanie sa dostane ako diagnóza do zoznamu závislostí

Do roku 2024 označí WHO (Svetová zdravotnícka organizácia) on-line nakupovanie ako návykovú poruchu správania v dôsledku miliónov prípadov “predávkovania sa” on-line nakupovaním a súvisiacim finančným stresom.

4. Umelá inteligencia nám bude zobrazovať reklamy aj podľa našej nálady

Umelá emočná inteligencia (Artificial Emotional Intelligence – AEI) predstavuje ďalší predel vo vývoji AI, najmä pre firmy, ktoré chcú zisťovať emócie s cieľom ovplyvniť nákupné rozhodnutia. Do roku 2024 bude detekcia emócií pomocou umelej inteligencie ovplyvňovať viac ako polovicu on-line reklám, ktoré uvidíte.

5. Príde éra internetu správania – naše správanie bude monitorované pre vylepšenie ponuky digitálnych služieb

Internet správania (IoB) sa použije na digitálne prepojenie osoby s jej aktivitami. Napríklad prepojenie vášho obrázka, ako je zdokumentované rozpoznaním tváre, s činnosťou, akou je napríklad nákup vlakového lístka, je možné sledovať digitálne. Digitálne sledovanie vášho spôsobu života využijú napríklad poisťovne pri vyrátaní poistného – životného, zdravotného ale napríklad aj za autá.

6. Pracovné prostredie a aplikácie sa budú individualizovať

Do roku 2023 bude 40% profesionálov organizovať a individualizovať svoje pracovné aplikácie, rovnako ako to robia napríklad pri poskytovaní služieb streamovania hudby. Doba, keď všetci zamestnanci pracovali v rovnakom užívateľskom prostredí končí.

7. Blockchain bude slúžiť na verifikáciu obsahu

Do roku 2023 bude až 30% správ a videí autentifikovaných blockchainom, boj proti deep fake technológiám naberie na vážnosti a intenzite..

8. Štáty budú chcieť kontrolovať umelé inteligencie

Do roku 2023 sa v najmenej štyroch krajinách G7 zriadi regulačný úrad pre dohľad nad návrhármi umelej inteligencie a strojového učenia.

9. Kryptomeny preniknú do mobilov ako platobný nástroj

Prinajmenšom polovica obyvateľov planéty začne namiesto bežných bankových účtov do roku 2025 používať nové mobilne dostupné účty pre kryptomeny, ktoré plánujú zaviesť globálne digitálne platformy.

10. Digitálne inovácie sa predražia

Do roku 2021 bude digitálna transformácia v priemere trvať veľkým firmám dvakrát tak dlho a náklady budú dvakrát vyššie, ako sa predpokladalo.  Dôvod je rýchle napredovanie moderných technológií.