Úvod Quanta BLACK TEST Panasonic HX810E: Opäť som si užil sledovanie telky!

TEST Panasonic HX810E: Opäť som si užil sledovanie telky!

54
Panasonic (9 of 14)

Azda niet pochýb o tom, že v súčasnosti moderný človek trávi pred televízorom veľmi málo času. Veľká väčšina multimediálnej zábavy, ktorú kedysi televízie ponúkali, sa presunula na internet a do mobilných zariadení, a tak miesto pred obrovským displejom v obývačke zostáva prázdne. Nevravím, že je to tak v 100% prípadov, no zábava pred televízorom už zostala asi len pre fajnšmekrov alebo klasické televízne stálice. Aj napriek tomu sa na trh dostáva čoraz viac zariadení, ktoré prekvapujú nielen výkonom ale aj spracovaním. Jedným z nich je nepochybne aj testovaný Panasonic HX810E.

58-palcový televízor, ktorý som dostal na testovanie, som bral skôr na vyplnenie voľného času ako na klasické niekoľkohodinové „zízanie na telku“. Spočiatku som bol dokonca skeptický. Keď som sa dobrovoľne prihlásil na test, tak som sa tak trochu zamyslel. Čo vlastne mám na televízore testovať? Veď je to len obrovská obrazovka bez funkcií, na ktorej sa dajú pozerať filmy a správy. Sám totiž patrím do generácie, ktorá uprednostní tablet alebo laptop pred vysedávaním pred telkou. Pri spätnom odovzdávaní som však celkom paradoxne zostal trochu smutný. Bolo to z toho dôvodu, že som si na Panasonic natoľko zvykol, že som začal uvažovať o nejakej lepšej náhrade za môj takmer 10-ročný 32-palcový Philips.

Dizajn predčil triedu

Sčasti to bolo spôsobené aj tým, že dizajn televízora sa dokonale hodil do výbavy mojej obývačky. Aj keď veľkosť 58-palcov spôsobovala syndróm tenisového zápasu, kedy sa vám hlava otáča za dejom, nebolo to tak zlé ako som očakával. Skutočne príjemným prekvapením bol dizajn telky. Úprimne sa priznám, že od tak veľkého zariadenia, ktoré som pred pár dňami v istom obchode s elektronikou videl za 779€, som nečakal žiadne prémiové spracovanie a ani materiály. Opak bol pravdou! Už počas vybaľovania a logiky usporiadania jednotlivých častí výbavy televízora som si všimol, že čas lacne spracovaných televízorov je preč. Panasonic si pri HX810E dal skutočne záležať na detailoch a to dokonca aj napriek tomu, že daný model patrí skôr nižšej strednej triedy ako do toho najlepšieho.

Samotný televízor mal v balení k dispozícii robustný oceľový stojan, ktorý bol minimalistický a navyše spracovaný skutočne prvotriedne. Samotný „displej“ mal bezrámikový dizajn, takže zobrazovacia jednotka bola takmer od kraju po kraj. Jediná výraznejšia hrana bola v spodnej časti. Napriek tomu však nepôsobila rušivo a pri pozeraní kontentu na tak veľkej ploche zanikla. Možno pre mňa osobne jedinou nevýhodou bolo použitie lesklej povrchovej úpravy samotného displeja. Viem, že je to aktuálny trend, a že väčšina televízorov má antireflexnú vrstvu, no aj tak bolo niekedy rušivé pozerať sa sám na seba. Ak ale zhasnete svetlo pri pozeraní tmavých filmov, nebude to robiť žiadne problémy.

Obraz odladený v Hollywoode bolo cítiť

Tu sa dostávame už k samotnému LED displeju. Rozlíšenie 4K (v tomto prípade 3 840 x 2 160 bodov) je dnes už akými štandardom. Majú ho televízory za 4000€ ale aj televízory za 400€. Naopak, vierohodné podanie farieb býva aj vo vyšších triedach stále luxusom. Keďže samotná zobrazovacia jednotka spĺňa štandard HDR10+ spolu s Dolby Vision je optimalizácia obrazu na skutočne excelentnej úrovni. Dokonca samotný výrobca sa chváli tým, že televízor mal obraz ladený v Hollywoode. Samozrejme nemôžete čakať, že kvalitu obrazu využijete pri sledovaní športových správ alebo pozeraní nejakej „kvalitnej“ reality show zo slovenskej produkcie. Pokiaľ sa rozhodnete sledovať film zo vstavanej aplikácie Netflixu, určite to všetko oceníte. O samotné vykresľovanie obrazu sa stará aj procesor HXC, ktorý by mal aj upscale do 4K zvládnuť bez akýchkoľvek problémov.

Na prvý pohľad sa mu to darilo bravúrne. No potom pri dlhšom pozeraní film, ktorý sledujete zo zariadenia pripojeného na televízor HDMI káblom, dôjde na hranu technické vybavenie. Netreba stále zabúdať, že televízor nie je najvyššej rady, a tak sa správajú aj jeho „vnútornosti“. Pri dlhšom sledovaní filmov, v ktorých sa veľmi rýchlo mení scéna, dochádzalo k čiastočným pádom FPS. Bežne má film 24 fps, čo je pre oko už nepostrehnuteľné, no občas sa mi stalo, že počet snímkov za sekundu klesol pod túto hranicu. Dialo sa to však len pri sledovaní filmov z notebooku v kombinácii s kvalitným HDMI káblom. Viem to ale odpustiť keďže podanie obrazu bolo aj tak skvelé.

Už žiadna deformácia čiernej

Panasonic sa pri sérii HX800 taktiež zameral aj na tzv. dimming. Jedná sa o stav, kedy dochádza kvôli presvetlovaniu samotného panela LED podsvietením k čiastočnej deformácii obrazu a najmä farieb. Dokonale tento jav môžeme vidieť pri starších alebo menej kvalitných televízoroch vtedy, keď je zobrazované spektrum tmavých farieb. Panasonic teda funkciou Local Dimming docielil dokonalý kontrast a takmer úplné eliminovanie takejto formy deformácie obrazu. Ide o technológiu, kedy je displej podsvietený zónovým radením LED diód tak, aby ich bolo možné samostatne zapínať alebo stmavovať.

Ďalšou príjemnou funkciou, ktorú HX-séria prináša je Dolby Atmos. Nakoľko sa jedná len o štandard televízora a nie o plnohodnotný Dolby Atmos, nebolo možné ho plnohodnotne využiť. Napriek tomu však Panasonic mal aspoň snahu z 20 Wattových reproduktorov vyžmýkať aspoň trošku priestorového ozvučenia. Cením však, že v tejto kategórii je možnosť pripojenia reproduktorov, ktoré by vám dokázali sprístupniť čaro priestorového ozvučenia. Výrobca ponúka možnosť zakúpenia vlstných soundbarov, ktoré by mohli aspoň čiastočne nahradiť drahú Dolby Atmos aparatúru.

Ponuka služieb nad potreby bežného užívateľa

Bohatá ponuka služieb, ktoré má Panasonic k dispozícii robí z televízora akési pomyselné multimediálne centrum domácnosti. Ako som už vyššie uviedol, cením implementáciu Netflixu a podobných služieb priamo do aplikačnej výbavy. Navyše poteší aj vyvedené tlačidlo NETFLIX priamo na ovládači. Bohužiaľ, ten akoby trošku zaspal dobu hlavne z toho dizajnového hľadiska. Uvítal som tiež aj podporu zrkadlenia videí bez akéhokoľvek skreslenia obrazu. Navyše aplikácia Youtube umožňuje prehrávané video z telefónu jednoduchým kliknutím spustiť na televízore. Viem, že to nie je žiadna prevratná novinka, no poteší to.

Dostávame sa k záveru, a preto by som možno dal do popredia zopár mojich postrehov. Ihneď po vybalení z krabice som si všimol, že televízor má veľmi tenký dizajn. Široká ponuka konektorov, ktorá sa nachádza v spodnej časti zadnej strany obrazovky je síce trošku hrubšia, no vrchná časť televízora je veľmi tenká. To malo za následok čiastočné vyčnievanie displeja z tela televízoru. Ono to nie je chyba, no môže sa stať, hlavne pri neopatrnom zaobchádzaní, že televízor omylom o niečo pritlačíte a hneď si poškodíte obrazovku. Ďalej by som chcel veľmi pochváliť podanie farieb. Keďže, ako to už tradične býva, bolo k dispozícii viacero profilov obrazu nebola nutnosť individuálnych nastavení. Každý z týchto osobitých profilov podával farby bez deformácie a to dokonca aj pri sledovaní z ostrých uhlov. Čierna síce nebola 100% čierna ako je to pri OLED paneloch, no neklamala. Okrem toho mal televízor v podaní zvuku príjemné basy a taktiež výšky. Zvuk ste si okrem iného mohli taktiež osobitne nastaviť pomocou vstavaného ekvalizéru.

Nové 4K LCD televízory Panasonic prichádzajú so super výbavou