Úvod Ekonomika a akvizície #StopHateForProfit: Veľké firmy bojkotujú Facebook

#StopHateForProfit: Veľké firmy bojkotujú Facebook

25
#StopHateForProfit
Foto: Pexels

Ku kampani #StopHateForProfit sa už pridali spoločnosti ako North Face, Unilever, Coca Cola, Mozilla, Honda, Verizon či Hershey. Najnovšie sa pripojil Starbucks. Nepáči sa im laxný prístup sociálnej siete k šíreniu nenávisti a dezinformácií

Obchodný reťazec kaviarní Starbucks sa v nedeľu pridal k viacerým svetovým značkám v bojkote reklamného obsahu na Facebooku a na iných sociálnych platformách v rámci iniciatívy #StopHateForProfit. Dôvodom je prístup sociálnych sietí k nenávistným a dezinformačným príspevkom,.

Ku kampani #StopHateForProfit sa od minulého týždňa pridali spoločnosti ako The North Face, Unilever, Coca Cola, Mozilla, Honda, Verizon či Hershey. Väčšina z nich zastavila alebo výrazne obmedzila svoju reklamu na sociálnych sieťach do konca júla, niektoré až do konca roka.

Kampaň sa najviac dotkla Facebooku, ktorého akcie sa minulý piatok podľa portálu marketwatch.com prepadli o 8,3 percenta. Podľa portálu Investopedia.com totiž viac ako 90 percent príjmov Facebooku pochádza z reklamy. Niektoré spoločnosti zastavili aj reklamu na Twitteri a ďalších sociálnych sieťach.

#StopHateForProfit

“Pozastavíme naše reklamy na všetkých sociálnych platformách, zatiaľ čo budeme pokračovať v internej diskusii aj v diskusii s našimi mediálnymi partnermi a s ľudskoprávnymi organizáciami v snahe zastaviť prejavy nenávisti,” uvádza vyhlásenie spoločnosti Starbucks. Cieľom je prísnejšia regulácia obsahu podporujúceho diskrimináciu, násilie či nenávisť.

Facebook je v uplynulom čase pod tlakom aj z dôvodu mierneho postoja k príspevkom amerického prezidenta Donalda Trumpa, napísal americký denník The Washington Post. Šéf Facebooku Mark Zuckerberg už minulý týždeň avizoval sprísnenie zaobchádzania s nenávistnými prejavmi v reklamných príspevkoch na sociálnej sieti. Uviedol, že platforma “zakáže tie vyjadrenia, ktoré naznačujú, že ľudia určitej rasy, etnicity, národnosti, vierovyznania, kasty, sexuálnej orientácie alebo rodovej identity predstavujú nebezpečenstvo pre zdravie či prežitie iných”, píše AFP.

Tie príspevky, ktoré porušujú pravidlá, ale sú spravodajsky dôležité, Facebook ponechá prístupné s príslušným označením. K podobnému kroku sa už podujal Twitter, ktorý týmto spôsobom označuje napríklad Trumpove príspevky.