Ami má motor s výkonom 7 kW, batériu s kapacitou 5,5 kWh a elektrický dojazd 70 kilometrov.
Sériový dvojmiestny model Citroën Ami by sa mal stať s cenou šesťtisíc eur a možnosťou prenájmu od 20 eur (vo Francúzsku) najlacnejším elektromobilom na trhu. Má to však tri „ale“.

Predovšetkým to nie je auto, ale tzv. quadricykel s maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 45 km/h, aj preto ho možno šoférovať už od 16 rokov (vo Francúzsku dokonca od 14) a nevyžaduje si vodičské oprávnenie. Druhým „ale“ je, že zatiaľ bude smerovať do predaja iba vo Francúzsku – a aj to v obmedzenej miere. Najprv bude v predaji len online, neskôr aj v klasických obchodoch, postupne by sa mal dostať aj na ďalšie európske trhy,
Tretím je cena – 20 eurový poplatok na 48 mesiacov znamená, že treba zaplatiť najprv zálohu vo výške 2 644 eur a v cene je už zahrnutý aj 900-eurový ekobonus.
V kabíne je iba to najnutnejšie – úlohu palubného displeja zastúpi smartfón,m ktorý sa vloží do špeciálnej kolísky, namiesto audia je priamo pred volantom odkladacia plocha, kam možno umiestniť prenosný bluetooh reproduktor, namiesto kľučiek sú z vnútornej strany dverí látkové madlá, ktorými ich možno pritiahnuť.
Čítajte viac:
Sony má vlastný hi-tech elektromobil Vision S, Mercedes zas auto, inšpirované filmom Avatar
Ami má elektromotor s výkonom 7 kW a batériou s kapacitou 5,5 kWh, čo je ani nie polovica z toho, čo ponúkajú plug-in hybridy. Vďaka nízkej hmotnosti (aj s batériou menej ako 500 kg) je však elektrický dojazd až 70 km. Žiadne rýchlejšie dobíjanie netreba čakať, Ami má štandardnú zásuvku do bežnej domácej siete, teda rovnakú, akú ma napríklad vaša žehlička. Minibatériu však aj takto nabijete už za tri hodiny.
Pokiaľ ide o rozmery, Ami je 2,42 metra dlhé, 1,39 metra široké a 1,52 metra vysoké. Veľkou výhodou v meste je, že na otočenie sa stačí tomuto stroju len 7,2 metra.
Svetový rekord: V Nórsku bolo v uplynulom roku takmer každé druhé predané auto elektromobil