Úvod Ostatné Začal fungovať prvý online vyhľadávač udržateľnej módy v Európe

Začal fungovať prvý online vyhľadávač udržateľnej módy v Európe

42
GLAMI.eco - prvý vyhľadávač udržateľných značiek.

Nový medzinárodný projekt GLAMI.eco pomáha objavovať udržateľné značky z rôznych e-shopov na jednom mieste, funguje aj na Slovensku.

Nová medzinárodná platforma GLAMI.eco je inciatívou vyhľadávača módy GLAMI, ktorý poskytuje široký výber produktov z rôznych módnych e-shopov na jednom mieste. Aktuálne je zastúpený v 14 krajinách, vrátane Slovenska,

Podľa prieskumu, ktorý v tomto roku realizoval módny vyhľadávač GLAMI, 70 % zákazníkov preferujúcich udržateľnú módu nevie, kde ju má hľadať a nakupovať. Práve na tento problém sa zameral GLAMI.eco – nový projekt, ktorý pomáha zákazníkom objavovať udržateľné značky a zorientovať sa v ich prístupe k výrobe oblečenia a pracovným podmienkam pri jeho výrobe.

Glami.eco aktuálne združuje približne 120 značiek.

GLAMI v uplynulých mesiacoch šírilo povedomie o udržateľnosti, predstavilo intuitívne vyhľadávanie naprieč materiálmi a tiež praktického sprievodcu materiálmi. Tento krok získal pozitívnu odozvu, a tak vznikla platforma GLAMI.eco, zameraná výlučne na udržateľné značky. Aktuálne ich združuje 120.

GLAMI.eco vyberá značky podľa nasledovných kritérií:
– použitie organických, rozložiteľných alebo recyklovaných materiálov
– výrobné procesy neškodia životnému prostrediu
– pracovné podmienky aj zaobchádzanie so zamestnancami sú férové, etické a je zabezpečená bezpečnosť pri práci
– transparentnosť výrobného procesu
– značka je držiteľom niektorého z medzinárodne uznávaných certifikátov (napríklad GOTS, Fair Trade, Blue Sign)

Čítajte viac:

Futurelight: Nový odolný a maximálne priedušný technomateriál chce zosadiť z trónu Gore-tex!

Zodpovedné nakupovanie Slováci preferujú čoraz viac – 31 % respondentov v prieskume deklarovalo, že ich nákupné správanie je ovplyvnené udržateľným prístupom k móde, iba 7 % uviedlo, že im je udržateľná móda ľahostajná. Vyhľadávanie “udržateľnej módy” na internete za posledných 5 rokov stúplo o 46 %.