Úvod Ostatné Železničná spoločnosť má nový web postavený na WordPresse, stál vyše 82-tisíc eur

Železničná spoločnosť má nový web postavený na WordPresse, stál vyše 82-tisíc eur

75
ZSSK má nový web, dodala ho banskobystrická spoločnosť Trionyx Technologies.

ZSSK pristúpila aj k zmene v preferencii domén, zssk.sk sa stala hlavnou, no slovakrail.sk možno používať aj naďalej

Nový web, ktorý bol po testovacej fáze koncom minulého týždňa spustený do ostrej prevádzkyna doméne zssk.sk, má moderný dizajn, jednoduchšie a intuitívnejšie rozhranie a komfortnejší spôsob vyhľadávania. Prináša zároveň niekoľko technologických vylepšení, jednoduchšiu orientáciu, štandardizované a pohodlnejšie vyhľadávanie.

Konečná cena nového webu, ktorého dodávateľom je banskobystrická spoločnosť Trionyx Technologies, mala byť 121-tisíc eur, napokon však bola znížená na 82 500 eur. Udávaným dôvodom je nemožnosť plne integrovať všetky pôvodne plánované systémy, pretože na to neboli pripravené. V niektorých médiách sa objavili informácie, že  na projekte participovala hlavne spoločnosť WDS Solutions, známa z kauzy predraženého wi-fi, inštalovaného do vagónov.

Nový web ZSSK

Jedným z dôležitých cieľov bolo, aby sa návštevník webu dostal k hľadanej informácii v ideálnom prípade na tri alebo menej kliknutí. V rámci neho napríklad už nie je treba zadať presné frázy, ale vyhľadávací mechanizmus je kontextový a hľadá v obsahu celého webu.  Možno na ňom zistiť aktuálnu polohu a prípadné meškanie vlaku. V blízkej budúcnosti by malo byť možné aj nechať si na mobil poslať avízo v prípade, ak sa zvolený spoj oneskorí.  Zároveň sú na ňom pravidelne a automaticky aktualizované všetky otváracie hodiny, čo sa predtým muselo robiť manuálne.

S ohľadom na preferencie návštevníkov

„V prvom rade sme web zrýchlili, zjednodušili a zoštíhlili menu, čím sme sprehľadnili orientáciu na webstránke. Analýza štatistík z Google Analytics nám ukázala, čo naši zákazníci naozaj využívajú a aké sú ich požiadavky voči webu.

Na novom webe zistíte aj meškanie vlaku. Foto: ZSSK/Facebook

“Detailné informácie o správaní sa našich klientov na webe ZSSK nám tak umožnilo pochopiť, ktoré informácie sú pre nich zbytočné, čomu nerozumejú alebo kde sa jednoducho strácajú v obsahu. Tieto nedostatky nový web ZSSK odstraňuje a taktiež môžeme v budúcnosti na tomto základe neustále zlepšovať náš obsah a komunikáciu. Naším cieľom bolo, aby zákazník maximálne na 3 kliky získal informáciu, ktorá ho zaujíma,“ prezradil Radoslav Štefánek, člen predstavenstva a riaditeľ úseku služieb ZSSK.

Pri jeho návrhu a riešení architektúry, postavenej na výrazne prispôsobenom WordPresse, sa prihliadalo aj k faktu, kto vlastne web najviac využíva. Podľa zistení ZSSK sú to ženy vo veku od 25 do 35 rokov. V súčasnosti navštívi stránku zssk.sk približne 650-tisíc unikátnych užívateľov mesačne, ktorí najviac vyhľadávajú informácie  o vlakoch InterCity, o preprave bicyklov, zvierat a batožín, respektíve o možnostiach bezplatnej prepravy. ZSSK pristúpila aj k zmene preferencie domény, hlavnou sa stala zssk.sk, no užívatelia môžu naďalej používať aj doménu slovakrail.sk.